...
Az egyik pillanatban azt gondoltuk, hogy sosem akarjuk
otthagyni Goát, aztán az egyik este, amikor sétáltunk a tengerparton hirtelen
mehetnékem támadt. Mialatt azon morfondíroztam, hogy mégis merre lenne kedvem
menni, és hogy vajon Lilla mit szólna a költözéshez, odafordult felém, és azt
mondta, hogy ő igazából most már szívesen továbbmenne valamerre. Hát ez így
egyértelművé tette a dolgot.
Nekem pedig eszembe jutott az egyik nap, amikor egy új lány
költözött a mellettünk lévő kunyhóba, pont azt magyarázta a tulajnak, hogy
attól függ, hogy meddig marad, hogy megy-e Gokarnába. Meg egyébként is
hallottam már erről a helyről egy régóta Indiában élő barátomtól is. Meg is
kerestem gyorsan, hogy merre van Gokarna, mert annó még arról beszéltünk, hogy
majd lehet Kerala felé mennénk, ha mennénk.
Szerencsére a hely közvetlenül Goa régió alatt van, szóval
akár még útba is esik, ha végül mégis Keralába szeretnénk menni. Így hát
február 17-én reggel Pernem vasútállomásról helyi járattal mentünk Gokarnába indiai
másodosztályon. Egy órával hamarabb értünk a vasútállomásra, mert igazából
fogalmunk sem volt, hogy a burokrácia minő fondorlataival kell majd
megbirkóznunk a jegyvásárlás során, de végül ez kb 2 pecet, és 100 forintnyi
rúpiát vett igénybe. Azt mondjuk nem tudtuk, hogy a vonat szintén meghozta
ugyanezeket az óvintézkedéseket, és másfél órával később jött, hogy biztosan
legyen időnk jegyet venni. Így vártunk két és fél órát egy 45 perces útra.
Namost a vonat általában úgy van, hogy van két vagy három légkondis
osztály (3ac, 2ac néha 1ac) sleeper class lazább turistáknak és indiaiaknak, és
2nd class, a full szimplaság általában rövidebb utakra (legalábbis az én
olvasatomban). A Pernem-Madgaon szakaszon végül beültünk egy sleeper vagonba,
ahol senki nem volt, gondolván, hogy úgysem fognak minket leellenőrizni 45 perc
alatt, meg egyébként sem vagyunk túl gyanúsak ott. Ránk se hederített senki.
Madgaonban alapból jó sokat kellett volna várni a vonatunkra
szintén, de a Pernem beli késés miatt ez gyakorlatilag lerövidült két órára. A
vasútállomáson elfogyasztottam életem legrosszabb indiai kajáját, és
összeismerkedtünk két svájci lánnyal, egy német sráccal és egy félig német
félig kínai lánnyal, a vonatunkat keresve. Először én megkérdeztem, hogy mikor
és honnan megy, és azt mondták, hogy a második vágányról 1:50 kor. Végül az
első vágányon maradtunk, mert ott volt árnyék, és körülbelül háromnegyed egykor
megérkezett ide egy vonat. Mondom lehet nem ártana megkérdezni, hogy ez-e a mi
vonatunk, mert az eddigi tapasztalataim alapján még az is lehet hogy igen.
Aztán a lányok elmentek megkérdezni, és futva jöttek vissza, hogy igen, ez az,
és indul. A következő 5-10 perc pedig azzal telt, hogy a különböző kalauzok
vagy azt mondták, hogy „yes, yes, stop” vagy hogy „gokarna no stop” totális
magabiztossággal. Végül úgy döntöttünk, hogy megkockáztatjuk és én egy tibeti
kőszáli kecske kecsességével felugrottam az alsó lépcsőfokára a vonatnak…
ami nem létezett, így becsúsztam a vonat és a peron közé egy
lábbal, ami azért is volt vicces, mert a hátamon és a kezemben lévő hátizsák
miatt totális patthelyzetbe kerültem. A Budapesten spinningeléssel eltöltött
kínkeserves órák még mindig nem juttattak el arra a szintre, hogy egy lábbal
kiemeljem azt a 100+20 kilót, úgyhogy ilyen micimackó jelleggel gyakorlatilag
ki kellett húzni onnan. Na ezután mintha mi sem történt volna fellibbentünk a
vonatra, és szétszórva beülögettünk az indiai utasok közötti résekbe. Hogy a
végtelen mókát tetézze, egy vicces kedvében lévő porszem még berepült a
szemhéjam alá, úgyhogy pislogva és bicegve érkeztem Gokarnára.
Érkezéskor nem volt nehéz dolgunk, a svájci lányok már
jártak itt, úgyhogy az ő általuk javasolt irányba, Om beach felé indultunk el.
Az egész hely nem túl nagy: Gokarna város, Kudle beach és Om beach egy óra
gyalogláson belül vannak egymástól. Ettől függetlenül bepréseltük magunkat egy
kisbuszba hatan, mert a mi helyünk volt a legtávolabb. Út közben lehetett látni
Kudle beachet, amin egy kicsit beszartam.
De aztán mondták a lányok, hogy ne aggódjak, a mienk is jó
lesz. Hát elég jó lett…
Együtt vettünk ki végül szállást hatan a parton, egy
kicsivel kevesebbért, mint amennyiért Goán. Mivel az elmúlt napokban is parton
voltunk, úgy döntöttünk, hogy másnap reggel egyből a város felé vesszük az
irányt.
naperőmű Kudle előtt valamivel |
Kudle beach az egyik irányba... |
...és a másik irányba |
nem a mi szállásunk, de megfogott a találó elnevezés =) |
Gokarna városan nagyon pici volt, de tele élettel, kevesebb
turistával,de még így is túl sok orosszal, akik szent város ide vagy oda
ujjatlan topban fényképezgetik az embereket az ipadjukkal nem beszélnek egy
betűt sem angolul, cserébe bármennyit kifizetnek bármiért. Ez egy kicsit meg
tudja ölni a bulit, de ennek ellenére még így is volt valami megkapóan érdekes
Gokarnában, ami különlegesség tette számomra a várost.
kiváncsi voltam, hogy mit találhatott ez a tehén, amitől ennyire boldog lett |
svédasztal |
persze a szemét kérdés korántsem annyira vicces |
Másnap még elmentünk a másik irányba amerre más partok is
voltak.
az út halfmoon beach felé |
A harmadik napon pedig úgy döntöttünk, hogy még tovább
szeretnénk menni, mert hallottunk azóta sok helyről, amit érdemes megnézni, és
emiatt kicsit beleéltük magunkat a mászkálásba (plusz nem izlett annyira a kaja
=( ).
A következő állomásnak Hampit választottuk, mert szintén
nincs távól, és azt hallottuk róla, hogy egy nagy régi birodalom romjai vannak
ott, és nagyon szép. Ide viszont csak busz volt, és csak az ezt követő nap
utáni estére. Végül emellett döntöttünk…
Hampi biztos csodaszép lesz, oda úgy de úgy elmentem volna én is :) Jó olvasni ezt a rengeteg élményt, persze gondolom mondanom sem kell, hogy itthon esik a hó.. Nagyon örülök Nektek :D
VálaszTörlés