2009. október 26., hétfő

néhány gondolat éjfél után

...
Lassan eltelik az első hónap Birminghamben. Akár egy zenét tanuló egy koncerten, egy építészetet tanuló egy új épület mellett, egy pszichológiát tanuló ember is akarva akaratlanul olyan szemszögből igyekszik szemlélni pár dolgot, ami másokat egyáltalán nem izgat.
Tegnap az Aston Villa FC stadionjában szolgáltam fel a Birminghamben élő jamaikai emberek bankettjén. Az emberek szemébe könny szökött egy-két beszéd alatt, összekapaszkodva énekelték a Banana songot, még a hófehér öltönyös, hófehér kalapos jamaikai is ugyanolyan boldogan, mint akárki más a teremben. Mikor tósztot mondtak a királynőre aztán jamaikára érződött, hogy az otthonuk iránt hogy éreznek.
Az egyetlen magyar ember akit ugyan távolról, de ismertem itt kint még egyszer sem hívott fel. 3 an kerestek meg miután meghírdettem magam neten, ebből egy emberrel találkoztam. Valamit minden nemzet tanulhat a másiktól. Mi talán egy kis összetartást tanulhatnánk. És itt jön még egy videó, ami sokkal találóbban írja le a szituációt, mint én le tudnám.
Mikor kiértem a meló után a stadionból még nem annyira tűnt fel, hogy az egyik gettó kellős közepén vagyok, csak fura volt, hogy olyan barátságtalan a környék. Másik vasútállomásról mentem volna haza, mint amerről jöttem, szóval megkérdeztem pár srácot, hogy merre kéne menjek, akik közül az egyik rámüvöltött, hogy takarodjak a picsába, a másik, aki messzebb volt már üvöltötte, hogy tűnjek az újtjából, a harmadik meg már az öklét rázva rohant felém. Kicsit odébbugrottam, nem üldözek. 
Nehéz egy ilyen szituációt józanul felmérni, főleg a helyzet érzelmi töltöttsége miatt. Valami nagyon nincs rendben. Talán a sajnálat az, amit érzek a srácok iránt. Ők a legszegényebb emberek a világon. Mindenki afrikára gondol, de valójában a multinacionális városok gettóiban laknak a világ legszegényebb emberei, akik  - bár nem mindíg anyagi szempontból - az egyetemes emberi értékeket nézve a 3. világot alkotják a földön.
Nem is akarom tovább boncolgatni a dolgot, innentől már tényleg izlés dolga, hogy ki mit gondol. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése